Összes oldalmegjelenítés

2012. április 30., hétfő

Raff-raff...

Üdv minden blogkövető Játékosnak!

Hát, ami azt illeti, a Rafflecopter ismét nem bizonyult túl népszerűnek, úgyhogy a jövőben azt hiszem, eltekintek az alkalmazásától... Kinek kell Fortuna alamizsnája, a magyar ember szeret megküzdeni a jussáért! :)

Mivel az egy szem jelentkezőnk már egy korábbi sorsoláson is nyert, még egy példányt már nem küldök ki neki, de lehetőséget kap rá, hogy ő legyen a "Jótündére" valakinek, és megnevezhet egy személyt, akinek az ő nevében adom postára a 22-es könyvet!

Reményi Korinnának köszönöm, hogy hozzászólt az előző bejegyzéshez, már csak azért is, mert külön öröm, ha egy korábbi győztes visszalátogat a blogra akkor is, ha már nem játszik könyvért! Mivel rajta kívül más nem küldött fordítható mondatokat, magam láttam neki a "munkának". Ímé, a termés (megjegyzem, egyik jobb, mint a másik, és ezt szó szerint kell érteni - van, amelyik nagyon jó, néhány egy másikból nőtt ki, egyesek pedig csak gyógypárbeszédbe illesztve állják meg a helyüket, de legalább viccesek!):

A gyáva vágya
Kereket erre tekerek.
Kereket arra tekerek.
Innen enni
Komor romok

A csodálkozó: Ennyi dinnye!
A szegény ember: Bére veréb!
A helyesen írni nem tudó: Gyere, siet Anna, te is ereggy!
Fura árnyalat: Ereszkék ékszere
A fitymálló: Ő nem menő.
A szégyenlős: Meg ne lássál engem!
Sosem nyugodt lélek: Ideg nem engedi
A sós edény nem finom, DE!: Más edény édes ám!
Felelésnél: - Engem hívjon ki!
                   - Engem meg ne!
A falusi: - Dehogy tetszöl neki, Maris, há' mög se néz, ha elgyün!
               - Mögnéz az éngöm!
Parázs vita: - Nem én leheletem!
                    - De te leheleted!
A várkapitány bánata: Erőd erős őre dőre.
A válasz: Te, megyek! Adom oda kegyemet!  
Sok-sok okos kos.

Na? NAAAAA?!?!?!?! Ugye, milyen csodás nyelv a magyar? :) Ha máskor is jut még eszembe, akkor hozzácsípem ehhez a bejegyzéshez, biztos akad még jó pár. Ti se adjátok azért fel, a hozzászólásba még küldhettek be ilyen aranyosságokat, de már csak versenyen kívül.

Most pedig következzék, amire mindenki vár, a lényeg, a 23. könyvért szóló feladvány:

"Voilá! A Sors örömnásza, persze  
  nem mindenkinek oly nagy öröm. Szerte
  a világban, ki gyengébb lapot kapott,
  az Élet játszmáján olykor nagyot bukott."

Az eb a vastagított első sorban van elhantolva, hámozzátok ki az anagrammából a magyar szerzőt s regényét! Újak kedvéért: az 50konyv@gmail.com - ra kell elküldeni a megfejtést!

Jó fejtörést!
V.J.

A heti ajánlatom ezúttal egy közös szerzemény Csobai István és Wendler Zoltán urak tollaiból:
http://iroklub.napvilag.net/iras/40009

2 megjegyzés:

  1. De jó, tudok is egy embert, igazi könyvmoly :). Akkor holnap elküldöm a címét, ha már úgyis benéztem ide :)

    VálaszTörlés
  2. Nahát, én pedig direkt azért nem írtam kedvenc palindrom mondataimat, mert én már nyertem könyvet, és nem akartam mások elől elvenni az esélyt. De úgy látszik mindenki lusta :-)
    Az én kedvenceim:
    Apáca, lenyel a cápa!
    Csak a mama makacs.
    Géza, kék az ég!

    VálaszTörlés